Luxury studio

Potřebujete upevnit svou imunitu a předcházet tak nemocem a nachlazení? Nebo se chcete jen prohřát? Finská sauna má nejen blahodárný vliv na naše tělo, ale také ulevuje od tísnivých pocitů, nahromaděného napětí a stresu, který nám nedává v noci spát. 

Docházejte do finské sauny nabízející maximální soukromí ve wellness Skrétovka sami, s partnery nebo dětmi a zase se ciťte ve svém těle dobře.

Čekají na Vás:

  • ručníky a prostěradla pro saunování
  • soukromí
  • ochlazovací kýbl
  • odpočinková část s postelí
  • kompletní vybavenost (lednice, toaleta, sprcha, zrcadlo, fén a další)


Zastavte se v tomto rychlém světě a udělejte sobě i svému tělu radost. Rezervujte si termín své návštěvy.

7:00 – 23:59

(anonymní rezervace možná po telefonu)

(anonymní rezervace možná po telefonu)

DÁRKOVÉ POUKAZY JE MOŽNÉ ZAKOUPIT NA MÍSTĚ, NEBO NA TELEFONU: +420 776 500 729

Často se nás ptáte

Teplota se ve finské sauně pohybuje mezi 85-100°C. Je nejteplejším a nejvyužívanějším typem saun.

Finská sauna je skvělou prevencí nachlazení i nemocí. V případě, že už nachlazení nebo nemocní jste, saunu nenavštěvujte. Přece jen je pro tělo jistou formou zátěže.

Do sauny by neměli docházet osoby s vysokým krevním tlakem, kardiaci nebo osoby s křečovými žilami. Stejně tak není saunování vhodné pro těhotné ženy.

Zhruba půl hodiny před saunováním vypijte sklenici vody. Před vstupem do sauny se řádně osprchujte a osušte. Při saunování se snažte dýchat převážně ústy. Po času stráveném ve finské sauně se ochlaďte vědrem, sprchou nebo využijte příjemnou teplotu prostředí..

V sauně byste neměli v kuse strávit déle než 15 minut (první kolo doporučujeme pobýt 10 minut). Návštěvu je možné opakovat až čtyřikrát za sebou. V mezičase by měla být alespoň patnáctiminutová přestávka.

Studenější, než si myslíte!

1. V sauně využijete žabky, plavky ale nechte doma!
Dnes je už téměř pravidlem, že v každé sauně dostanete k zapůjčení čisté prostěradlo a osušku. Proto můžete vlastní vybavení nechat doma. Pravidla saunování nedovolují plavky – a to čistě z hygienických důvodů.

2. Do sauny nechoďte ani hladoví, ani příliš najezení.
Dát si poctivý nedělní oběd a pak hned vyrazit do sauny, není úplně dobrý nápad. Zpracovávání jídla v žaludku zatěžuje tělo, což by mohlo být v sauně na obtíž. Stejně tak není dobré chodit do sauny hladový, neboť by se vám z horka mohlo dělat nevolno. Ideální je tedy najíst se zhruba 2 hodiny před saunováním.

3. Co všechno udělat v šatně před saunováním?
V sauně se vysvlékněte a všechny cenné věci si odložte. Nezapomeňte si z těla také sundat veškeré kovové předměty (piercing nebo šperky), které by vás při saunování mohly nepříjemně pálit. Dámy by se také měly odlíčit, aby jim make-up neucpával při saunování póry.

4. Před saunou je povinné se osprchovat.
Jakmile budete připravení na saunování, měly by vaše kroky směřovat do sprchy. Před saunováním je totiž z hygienických důvodů nutné umýt se. Poté se nezapomeňte osušit. Suchá pokožka se při saunování začíná potit dříve než mokrá kůže.

5. Konečně do sauny! Jaká jsou pravidla saunování?
Po úvodních procedurách můžete konečně vyrazit do sauny. Začátečníkům doporučujeme nejprve začínat v saunách, kde je nižší teplota – například 70 stupňů. Při vstupu do sauny si vyberte místo, na které položte prostěradlo. Saunovat bychom se měli ideálně nazí, pokud je vám ale nahota nepříjemná, omotejte si kolem sebe prostěradlo.

6. Jakou polohu v sauně zvolit?
Pro ideální termoregulaci se doporučuje si v sauně na prostěradlo lehnout. Při klasickém sedu totiž dochází k většímu rozdílu mezi teplotou hlavy a spodní části těla, což nemusí některým lidem dělat dobře. Vždy ale platí pravidlo, že byste se měli v sauně chovat tak, aby to bylo příjemné hlavně vám. Ze začátku proto můžete vyzkoušet vícero poloh. Myslete také na to, že ve spodních lavicích je vždy menší teplota než v horních patrech. Začátečníci by proto měli volit nejprve tato místa.

7. Pravidla saunování mluví jasně: V sauně buďte maximálně 15 minut.
Jedno saunovací kolo by mělo ideálně trvat mezi 8 až 15 minutami. Ve většině saun najdete u vstupu přesýpací hodiny, které si po vstupu do sauny můžete nastavit na váš čas příchodu. Právě na nich můžete sledovat čas pobytu. Při saunování ale poslouchejte hlavně vaše tělo, které vám nejlépe řekne, kdy má dost. Pravidla saunování říkají, že saunování není závod, kdo déle vydrží, ale především zábava a relaxace.

8 Po sauně následuje rychlé zchlazení.
Principem saunování je rychlé zahřátí s následným prudkým zchlazením. Právě tyto změny teplot mají příznivé účinky na náš imunitní systém. V klasické sauně je nejlepší po saunování skočit do ochlazovacího bazénku. Ještě před tím je ale nutné se krátce osprchovat vodou – a to z hygienických důvodů.

9. Po saunovacím kole následuje odpočinek.
Po každém saunovacím kole si dopřejte odpočinek. Sedněte si na sedačku nebo si lehněte na lehátko, zavřete oči a relaxujte. Nezapomínejte také dostatečně pít, neboť při saunování se tělo dehydratuje. Každý odpočinek mezi koly by měl trvat minimálně 10 minut.

10. Kolik saunovacích kol si dopřát?
Začátečníci by si měli dopřát maximálně tři saunovací kola. Je ale možné, že se už po jednom kole budete cítit vyčerpaní. Za žádných okolností své tělo nepřepínejte. Saunování totiž z našeho těla
vyplavuje škodliviny a urychluje průběh nemocí. Pokud byste to se saunováním přehnali, mohli byste se rozstonat nebo být další den nepříjemně unavení.

1. Dítě od 1 roku, které zvládá základní hygienické návyky, je vždy v doprovodu rodiče.

2. Saunový svět je bezplavková zóna.

3. Před vstupem do saunovacího prostoru se vy i dítě osprchujte teplou vodou a mýdlem a osušte se ručníkem.

4. Při pobytu v prohřívárně sledujte své dítě, zda se mu dobře dýchá a zda příliš nečervená.

5. Délka pobytu v prohřívárně je individuální podle momentálního stavu a potřeb dítěte, obvykle 3-10 minut. V prohřívárně dítě zabavte např. říkankami, slovními hrami nebo povídáním.

6. Ochlazování začněte osprchováním vlažnou až mírně teplou vodou, samotné ochlazování provádějte buď postupným ochlazováním proudu vody ve sprše nebo pobytem na chladném vzduchu. Děti není potřeba nutit ponořit se do ochlazovacího bazénku.

7. Po dostatečném ochlazení následuje buď krátká relaxační fáze v odpočívárně nebo další vstup do prohřívárny. Vhodné je aplikovat
2 – 4 cykly.

8. Po dokončení saunování dopřejte sobě i svému dítěti alespoň 10 minutový odpočinek v odpočívárně. Zde používejte suchý ručník či osušku.

9. Dítě by mělo do sauny chodit dobrovolně, nemá smysl jej nutit, pokud se mu nechce.

10. Dodržujte pitný režim. Nejvhodnějšími nápoji jsou vlažný čaj nebo voda, případně ředěné ovocné šťávy. Studené nápoje dětem nepodávejte.

11. Mějte na paměti, že Vaše dítě vydrží mnohem méně než Vy. Pro příjemný pocit ze saunování platí pravidlo někdy je lepší méně nežli více. A pokud se chcete k saunování vracet, platí to dvojnásob.

12. Před opuštěním sauny důkladně vysušte dítěti vlasy a přiměřeně ho oblečte.